Conduent Callcenters, voorheen Xerox Customer Care Centers, is een wereldwijd opererend Amerikaans bedrijf dat diensten en producten aanbiedt op het gebied van business process outsourcing (bpo).
Conduent Callcenters gaf ons opdracht om (tot op heden) zestien indelingstekeningen te ontwerpen voor verschillende verdiepingen van nieuw te openen callcenters in Nederland, België, Turkije en Tsjechië. Deze tekeningen moesten voldoen aan de eisen zoals die worden gesteld in NEN 1824, waarbij de beschikbare ruimte zo optimaal mogelijk benut moest worden. In elk callcenter moesten wij niet alleen het gewenste aantal werkplekken realiseren, maar ook ruimte creëren voor bijvoorbeeld training en vergadering.
Bij het inrichten van een ruimte bepalen wij eerst waar de grotere ruimtes zoals de vergaderruimte, trainingsruimte en kantine gesitueerd worden. Daarna delen we de overige ruimte in, waarbij het de uitdaging is om zoveel mogelijk werkplekken te creëren die voldoen aan de eisen van NEN 1824. Die eisen hebben te maken met de minimale afstand tussen stoelen, bureaus en kasten, maar bepalen bijvoorbeeld ook de breedte van de loopgangen. In het ontwerpprogramma Autocad schuiven we net zo lang met blokjes tot het resultaat helemaal naar wens is.
Binnen enkele dagen na het verstrekken van de opdracht ontvangt de opdrachtgever, zowel via mail als direct via het webportal, een kant-en-klaar indelingsplan dat voldoet aan alle wensen en wettelijke eisen.
Tijdens dit soort opdrachten ben je echt aan het spelen met ruimte, en dat maakt het leuk. Het is eigenlijk een grote puzzel, waarbij je soms echt moet zoeken naar oplossingen. Maar als dat dan lukt, geeft dat telkens weer een heel voldaan gevoel.
Meer weten over dit project? Neem contact op met Lilian van Dooren
leveringsvoorwaarden · privacyverklaring · colofon · © 2024 - VB&C BV